Activități CJP VRANCEA
Documentele justificative necesare decontarii indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca sunt urmatoarele:
· cerere privind solicitarea drepturilor, conform modelului prezentat în anexa 1; Anexa 1
· centralizator privind certificatele de concediu medical aferente lunii ………..2018, prezentat în anexa 2; Anexa 2
· adeverinţă privind câştigul brut realizat lunar-anexa 3; Anexa 3
· exemplarul 2 al certificatului de concediu medical ( ex.roz aferent lunii pentru care se solicită recuperarea), precum şi cele cu valoare „0” de recuperat (CM iniţiale suportate doar de către angajator);
· copii ale concediilor medicale completate cu codurile 02, 03, 04 şi 10 care au fost depuse la casele de asigurări de sănătate, după caz - ( cf. cu originalul );
· copii declaraţia D 112 + Anexa 1.1, Anexa 1.2 + recipisa cu validarea declaraţiei D112 ( cf. cu originalul ) – declaraţia aferentă lunii în care se plătesc veniturile/indemnizaţiile;
· delegaţie/împuternicire salariat pentru depunere documente;
· copie C.I.- salariat/delegat.
Principalele atribuţii ale CJP Vrancea:
Înregistrează şi asigură evidenţa contribuabililor, în condiţiile legii;
Încheie contracte de asigurare socială, potrivit legii;
Asigură evidenţa contribuţiilor de asigurări sociale, conform legii;
Certifică stagiul de cotizare şi punctajul asiguratului, în condiţiile legii;
Stabileşte cuantumul drepturilor de asigurări sociale individuale şi efectuează plata acestora, potrivit legii;
Stabileşte şi plăteşte indemnizaţii şi alte drepturi prevăzute în legi speciale, finanţate de la bugetul de stat, în condiţiile legii;
Emite decizii de recuperare a drepturilor băneşti încasate necuvenit şi urmăreşte recuperarea acestora, în condiţiile legii;
Prezintă propuneri pentru fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat şi, după caz, pentru fundamentarea unor indicatori ai bugetului de stat;
Asigură execuţia bugetară în profil teritorial şi organizează contabilitatea acesteia;
Realizează activitatea de expertiză medicală şi recuperare a capacităţii de muncă;
Distribuie persoanelor îndreptăţite, în limita locurilor repartizate, bilete de tratament balnear;
Rezolvă contestaţii, sesizări şi reclamaţii, potrivit competenţelor legale;
Organizează şi desfăşoară activitatea de pregătire şi perfecţionare profesională a personalului prin programe de instruire specifice domeniului de activitate;
Asigură reprezentarea în faţa instanţelor de judecătoreşti, potrivit legii;
Numeşte conducerea şi asigură îndrumarea şi controlul activităţii caselor locale de pensii ;
Întocmeşte şi înaintează CNPP, potrivit legislaţiei în vigoare, contul de execuţie al bugetului asigurărilor sociale de stat în profil teritorial, precum şi al bugetului de stat pentru indicatorii ce i-au fost repartizaţi;
Îndeplineşte toate atribuţiile privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale la nivel teritorial;
Îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege, de statutul aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 118/2012, ori stabilite de preşedintele CNPP.